Sunday, November 6, 2011

cara kami beraye!

SALAM

Sebelum t'lambat .. aku nak ucapkan
SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILADHA 
buat sume readers yg sudi datang ke blog aku ni .. n sume lar yang mengenali tak kire tua muda .. pergghh.. da cam salam perantauan yg kat dalam newspaper plak .. huhu

Actually tahun ni bukan first time aku beraya haji tanpa family .. tahun lps pon same coz time kat matrik tak balek umah ..
tapi maybe sedey banyak ar sebab terase jaoh kan .. duduk kt negeri orang yg over the sea.. **kengkon0n** sea lar an .. naseb baek aku ni bukan jenis orang yg senang nak 'sakitrumah' .. kalau tak mau menangis air mata darah .. **tipu2**

sedey kot pagi raye orang makan rendang A+ plus plus ketupan and so on.. aku makan maggie pizza je a.k.a maggie telur.. tu pon kol 11 am baru masak .. hoho ..ade jamuan raye kat UMS tapi ary selase .. tapi kat masjid td banyak gak lembu bakal kene korban ..

tapi nak sharing ckit beberape pic masakan yg aku, kiya ,kak fina n kak kira prepare mlm before raye n malam tadi .. ayat cam aku je chef kan .. padahal tukang basuh pinggan mangkuk n kacau-mengacau je .. hehe.. semalam masak paprik ..PERGGGHHH!! daebak ..
tadi masak tomyam .. bole tahan ar .. tapi tak se'KAWW' sangat coz kitorunk letak sosej ganti aym,udang n dll .. hehe ..creative tak kami?? .. bole lar kan lauk bujang .. huhu

LET'S TAKE A LOOK  !

anak panah biru tu ayam .. sape yg ta kenal tu la ayam ye ..huhu ..ni bahan-bahan masak paprik


ubi kentang ngan kacang hijau tu utk wat potato wedges n bubur kacang kat kundasang esok .. anak panah tu telur + mayonis .. ikut resipi SHEILA RUSLY .. hehe   


pheewwwiitt .. ni lar telur mayonis 'y  ,.. DON'T JUDGE A BOOK BY ITS COVER .. nampak je cam hangit tapi mengancam beb !!

TADAAAA.. da siap paprik kami ..nampak mangancam x??  anak panah merah tu serunding daging yg aku bawak dr first masuk cni arytu .. mak bagi naseb baik ade serunding merase lar jugak mo0d raye kan..

wokeyh!! ni la resipi untu hari ini .. tomyam sosej .. maw rase??cubalah sendiri ..huhu..               anak panah biru tu tangan 'CHEF'..


yaaAA.. hampir siap .. sosej je blom letak ..  




P/S: gunalah serbuk perencah ADABI .. dengan harapan pasni boleh jadi model ADABI .. jangan model ALAGAPPAS sudah lar .. hahahaha




Oryte! tido dulu.. esok da nak berangkat ke kundasang .. doakan kami berempat selamat pergi dan balik ye sume ..
Annyeonghigyeseyo~~

No comments: