Friday, April 23, 2010

..sdikit ketihan...

agak penat ary ni...padahal pg tadi lps sbuh aku tdo blek...
maybe sbb malam tadi nga syok2 jamming sorg2 kat dlm blik smbl kple otak ni rfresh ad mth kol 1 pg tbe2 lampu t'pdam...kecuakan aku..''MALAM JUMAAT''...**t'ingat plak iklan perfume yg kt tv tu...**
bese org dulu2 kate mlm jumaat ni msty ad je somethg kn...smpi ke cucu cicit skang ni...
msh lg pk yg mlm jumaat ni byk anasir2 yg jht n blablabla...mcm2 lg lar yg aku dga...
klu org2 yg lmh iman tu..smpi snggop nk gne2 kn org...n mlm jumaat slalo'y dianggp mse yg ssuai tk mereka
mlakukan keje2 yg t'kutuk cmnie...
YA ALLAH..KAU LINDUNGILAH AKU DRPD PERBUATAN SYAITAN YG DIREJAM...AMIN~......
erm..sdikit melencong ke topik lain plak....wokeyh...seperti biase..kalau aku ade rzki...ade lar job tok aku...n aku rase minggu2 akhir ni..aku kene keje banyak..bukan ape sbb nk tambah dwet n ty da x dpt jmpe da adik2 aku ni.....al-maklumlah smbg blaja...huhu'',,g pon mnggu dpn aku nak g sg.besa...MISI JELAJAH BIG RIVER..la katakan..hikhik...if ALLAH wills it....so..aku kene ar cri dwet tok pki g sane...segan lorh nk mnx dwet parents...g pon ty drunk nk bli brg2 kprluan hztel g ty....surat matrik pon bru smpi ary ni...alhamdullilah segala persoalan da terungkai....tu ar aku rase bia kali ni aku pki dwet gaji aku plak....
Ary ni aku kne gnti ustaz hakim..die ad kursus tok program twrn blaja kt lua ngre...bese ar,,tgk ar rsult STAM die bpe..mumtaz beb...terer tu....frst period aku msk kls 3 abu bkr...kne aja hafazan....pastu aku suro ar drunk hafal surah al-ghasyiah ayt 1-15...ingat dlu tyme kt junior school..slagi x hafal kne b'dri...dsbbkn aku ni rajin...x pena ar aku kne denda ngn rotan...hikhik...**junior school..bese ar msty ar baek ckit**
pastu ade sorg budak ni kate..

.''ustazah..saye buta huruf''..


aku cm t'kjot ckit ar...bukan'y sbb die x reti bace..tp sbb x pena ade budak yg bile aku suro die bace or hafal ngaku sndri kt aku yg die x reti bace...g pn cm plik ckit ar ble sebut bute huruf..huhu..
**t'ingat cite PENDEKAR BUJANG LAPOK**
actually,,aku kagum ngn budak tu... bese budak yg x reti bace ni die akn ckp..

''zah..saye x taw bace..x paya lah ye ustazah''

 bese'y budak2 cmni bg alsan die x reti bace sbb x nk tasmi' ngn aku kt dpn...sori ye dik..akkmu ni x kn lepaskn kaw....hahaha...tp budak ni x...pas die cakap cmtu..die tros dtg jmpe aku n mnx aku aja...then aku aja ar die bace ayt tu dr 1 smpi 5...satu2 prsatu aku  aja....aku ingat nk troskan aja tp sian plak kt budak2 laen yg da b'brs pnjg nk hafal...aku pn tnye lar..

''sape name kamu??''.
..''ADLI''


....kck je budak'y..tp ad inisiatif...then aku suro ar die hafal kt tmpt die dlu...tbe2 ak t'ingat plak kt sorg bdk drjh 6 ni..tyme aku gaja kt kls die..die x reti bace tulisan jawi..tapi reti bace ayat al-quran...blek uma aku cite la kt mak...

''mak,,plik la ade sorg bdk ni..die x reti bce jawi tp reti bce quran''
''ye lar..ayt quran kn ade baris..sbb tu la sng bace''


btol jgk tu ye..sbb'y bese budak2 yg aku jmpe drunk reti bce jawi..tp x reti bce ayt quran..

.nga2 tasmi'kn budak2 smbil tgk2 yg len kt blakng tu...aku t'nmpk mjlh APO??..
tros aku sound budak tu...

''kamu nk saye rampas ke majalah tu...baek smpn skang...''


mke syahril kecuakan...huhu..comey je bdk'y....
t'ingat tyme zmn skol..kdg2 curi2 bace majalh or paper or srt cnte mmbe2 dr admire drunk..tyme ckgu kt dpn...nakal'y aku dulu....n alasan yg aku rase plg mujarab yg aku bagi kt dri sndri sbb nk ilngkn ngantok n bosan....adush!!kn da t'kene skang....hurm..^,^...
aku rase ary ni sume kls drjh 3 yg aku masok msty ad mjalh APO or UJANG...nga musim lawak antarabangsa ke........rmai ar gak budak2 yg aku ugut suro drunk smpn majalh tu b4 aku rampas...hahaha...
x b'niat pon nk ugut n rampas sbna'y...cume nk suro drunk siapkn keje... ty wat'y klu GB or ustzh2 laen lalu dpn kls ni n nmpk aku biakn je bdk2 tu..abisla...nmpk sgt la ty aku bg muke ngn adik2 ku ni....btol x??

pnat btol ary ni..mmg letih...bkn sbb budak2 je..tapi kasut aku wat prob plak..ade ke patut tali'y t'cabut tyme nga ngaja....nk cover jln g...hahaha..ty t'pleot ssa..seb bek lar da nk dekat balek tyme tu...PERINGATAN wat aku len kli g skol jgn la gtal2 pkai kst yg ade heel..ty ssa nk trn nek tangge...pki flat je...tu la x de pasal cari pasal sape suro??...huhu~
.k lar..nk melantak KFC mlm2 nih...smbl tu nak bkk balek surat tawaran matrik yg baru smpi t/hari tadi.....ADIOUS!!!



6 comments:

Madiha Mahfoz said...

gyiem..mai dtg sg besar..blanje ak b4 g matrik.huhu

CikguShasha ^ ^ said...

woh gyiema !! kan da kne btag idong sndri,,hahahaaha

CikguShasha ^ ^ said...

bez nye megaja,,huhu,,nak gak !!!

~;:gyiem wave:;~ said...

haha..madi...insyALLAH....

SHA2..tu la pasal....t'kne suda..
haha

scya lollita said...

wuu~
best2 ,
gyiem , aja ank ak wayh ="=

~;:gyiem wave:;~ said...

huahua...ley2...tggu ar ak jd ckgu btol3...