Monday, December 26, 2011

siapa DOMO sebenarnya?

Salam
 
‘’WELL..HELLO THERE!!’’

haa..taw tak ni ayat sape..
ANWAR HADI memang suke gune ayat ni kat video2 die..
sini aku translate ckit ape yg die cakap dalam bahase jepun..

''Dōmo, konnichiwa''

oryte2x..so,, da taw camne bole tercetusnye name Dōmo ni..
meyh cni aku nak story mory ckit..
actually aku tade ar minat Dōmo pon tapi bile tgk pic2 die yang sempoi2 cam bez plak kan..
baru ku taw yang si Dōmo-kun ni berasal dari komik manga dan kartun jepun..
yg membawa maksud Well

a.k.a '' Hello, Dōmo''

hurm..camtu la lebey kurang..
Dōmo ni jantan rupenye.. die digambarkan sbg makhluk ganjil yang menetas dari telur.. mulut besar terbuka luas,, gigi cam ala-ala gergaji yg dikunci..
feberet food Dōmo daging dan kentang rebus. Dōmo ni makan memilih jugak...die tak suka makan epal sebabnya aku pon tak tahu. katenye ade kaitan ngan DNA  die..aiseyhh..Dōmo advance jugak ae siap ade DNA segale...

Dōmo ni suara nye ayu sangat..perlahan la..die bole communicate dengan nada suare yang rendah je.. nada bunyinya pon cam name die sendiri..kawan2 die je paham.. maklum la nak promote diri sendiri kan.. 

abislah kene attack ngn Dōmo .. minum air gas plak dah..sendawa pon bunyi DōMOoo000!!!

satu bad habit pasal Dōmo yg korunk kene taw..
die ni suka buang angin merata-rata bile die nervous or kecewa..
tapi aku tak taw la angin ikot atas ke ikut bawah..
patut la diorunk cipta mulut die besar pon..senang nak sendawa berirama..
So,, sape yang rase die suka membuang angin dan gas yang seumpamanya boleh la join kelab Dōmo ..huhu

Oryte..1.15 am already..

OYASUMI!!





No comments: