Monday, September 5, 2011

beraya to a place where i start to standing on earth ..

SALAM ..

Tajuk entry cam aku ni alien plak yg kapal UFO 'y terhempas mase musim raye pastu bertuka jd manusia then pegi kutip duit raye kat rumah orang kan?? haha .. ko mengarut suda aziemah .. 

actually aku sngat berbesar hati sebab ade'y blog ni even org ta bace entry aku pon tp aku yakin satu hari nnty entry2 ni yg buat aku tersenyum n mengimbau kenangan silam tatkala d ary tue.. perghh!! ayat aku nk lebat aje ..

Today is one of da sweet memories dat i ever had .. i've going to sg.udang, kg.delek and jalan yadi where these places aku mula belajar bertatih d muka bumi .. going to rumah keluarga angkat aku .. jumpe mak leha, abah , kak shima, kak nor, abg alim n abg ata .. time passes quickly .. ta sampai  bape tahun aku tak d jage by mak leha ..not expected dat she 've got 6 cucu now ..rase'y arytu bru 4 .. sume anak mak n abah da kawen tinggal abg alim sorg jer ..

rasenye family aku byk terhutang budi ngn dorunk .. ye lar mane tak'y .. aku ngan adik dibela dr baby lg time mak aku g keje.. tak bertukar tangan langsung sampai umo aku 12 thn .. bape lame mak leha bela aku .. disebabkan family dorunk jugak lar aku pandai makan masakan jawa .. abah selalu belikan aku buah lai ngn roti john kt psr mlm .. ingt lg tyme ak drjh 2 abg alim form2 .. die anta ak g skola nek bskl pastu die pon tros g skola .. haaa .. yg plg aku ingat abah memang peminat tegar cite hindustan n tamil .. aku pon layan .. aku kenal kump SO7 nirvana n belaja main gitar ckit-ckit dr abg alim n abg ata .. kak nor ta bape rpt sgt sbb die jarang ade kat uma .. kak shima aku paling admire tulisan jawi die .. lawaa giler .. bese la budak SAM BERTH ..

singgah beraya kt uma jiran lama .. jumpe pakwe lame .. opps!! bese lar time kecik2 dulu ngn jiran blkg uma pon nk ade gosip .. haha .. smpai terbawak-bawak ke skola .. ingat g aku kene pandang slek siap kene sound lg dgn akok2 drjh 6 sbb rapat ngn amin (sape suro die ensem sgt) .. padahal bukannye ade apepon .. jiran blkg uma sbb tu ar rpt .. sampai dorunk dapat sijil berhenti sekolah aku ngn amin senyapkan je yg kitorunk ni b'jiran actually .. haha .. padan muke akak2 tu melepas ..

tapi satu je aku rase rugi giler sebab ta sempat nk beraye kat uma membe2 skola renda .. dr dorunk la aku mula belajar cara nk hargai sebuah persahabatan .. kalau la sehari 48 jam .. aku nk pegi beraye umo dorunk puas-puas tapi rase'y ta ckop kot .. nak g uma cikgu sharifah lagi .. aku paling sayang cikgu ni .. cikgu sains n maths merangkap guru kelas aku time darjah 4 .. aku betol-betol rasa dihargai bila belajar ngn ckgu ni ..

Lastly .. i wanna say that old memories can make us smile n laughs if we're in loneliness or sadness .. so don't be a penyegan to story bout ur sweet moments on ur blog .. perlu ke??  da cukop sampai cni .. oryte!! Anyyeonghigyeseyo ..

No comments: