Saturday, September 3, 2011

wadi vs pekasam

SALAM..

Korunk pena denga ta pasal wadi and ikan pekasam?? ! pena rase??! .. sodapp gilerr .. tp aku lagi suke pekasam .. kalau balik kg mende wajib yg aku bwk blik klang msty pekasam .. so before balik uma aku akan singgah pasar kamunting or changkat jering utk beli .. parents aku pon cam da paham2 la bile balik kg je kene beli ...kalau kena ikan pekasam + sambal belacan + tempoyak .. TERBAIKK dari ladang lar ..


sebelum

Actually wadi and pekasam ni lebey kurang same tp laen ckit coz wadi lg msn dr pekasam .. pastu wadi lagi tahan lama .. kalau korunk beli skang n makan lepas 3 tahun pon elok lagi taw .. ni berdasarkan tok sedare aku lar yg cakap .. cara pembuatan'y pon ade teknik 'y .. kalau tak kene memang tak bape nak masyuk lar .. biase'y mcm2 ikan yg digunakan utk wat wadi n pekasam ni .. tapi ta t'masuk ikan paus n jerung lar .. huhu .. tapi paling masyukk ikan sepat or puyu .. memang
101 points out of 101 lar .. toksah cakap ..



selepas
Aku baru taw pasal kewujudan wadi tahun ni .. n baru rase .. huhu .. sian kan .. katenye wadi n pekasam ni makanan org banjar .. patut la aku suke pon .. aku memang hantu pekasam .. seis aku suke makan camtu je pastu cicah ngn sos cili cap aminah hassan ke kimball ke life ke .. sume aku bantai .. rase'y perghh!! cam makan ayam goreng .. ta tipu beb .. haha 
oryte .. smpai cni je kot ..
Annyeonghigyeseyo !!







2 comments:

Pina :) said...

wei!!aku suka gila la wadik tu sbb bapak aku org bnjr..waa xsgka ko pn suka.mmg best la kan, tp klu org xbiasa mkn mst ckp masin gila kot.huhu,n ikan sepat or puyu mmg pling mantap lah kn kn kn...cara buat dia mmg kena bersih sgt2 sbb tu boleh thn lama..

~;:gyiem wave:;~ said...

pergh!! mantap la ko pin .. ade geng aku rupenye .. kite memang serupe .. haha