Saturday, September 10, 2011

UMS's story-part 1

SALAM..

saje ngade-ngade nak post lebey2 dlm satu ary ..
yeay !! ..**excited** .. sangat la beruntung sebab bilik aku dekat ngan bilik kiya .. aku tingkt 2 die tingkt 3 n bilik kitorunk atas bwh jew .. kalau kat matrik dulu cup bole buat jambatan lagi antare bilik ktorunk ..


Alhamdullilah .. aku dapat kolej kediaman kat dlm kampus .. kalau dpt kt luar kampus jaoh lar ckit tapi bez sbb kolej kat luar kampus tu rumah 2 tingkat .. bole lar masak2 .. kat cni ta panggil kolej tapi kg .. haha .. klaka ta?? aku cam t'gelak jugak lar ..kg?? bukan nk merendah-rendahkan tapi cam peliks ckit sbb kalau U lain bese kolej kediaman'y name'y cam ala-ala superb ckit ..

aku dpt kg E blok IBNU SINA or A1 .. kg E ni plg besar tapi paling jauh dari fakulti ..kg E ni len dr yg len ckit sbb die cam apartment lgpon separa swasta .. cafe'y paling sedap n byk .. tapi da bad thing is Wifi'y paling buruk skali .. kg lain ok je .. maybe kitorunk ats bukit kot .. nsib baik aku bwk berukbeng ..

ta sempat lgi nk jln2 kt skitar UMS ni sbb kawasn'y besar sgt .. atas bukit n sebelah pantai .. kate orang cina fengshui yg baik .. patut lar sepupu aku kak ina ade cakap kat UMS ni ade pantai dalam kampus .. baru aku percaye .. UMS ni ade pantai'y sendiri .. seis pantai'y lawa giler .. rase'y laut sulu lar sbb kalau tak silap sandakan baru m'hadap laut china selatan ..pasir'y halus .. dekat dengan fakulti dak sains marin n akuakultur .. senang lar dorunk nak turun laut wat research ..  sempat lar aku g arytu kak nor bawak .. siap ade muzium n akuarium ikan besa lagi ...

me n kiya

semalam majlis ikrar dan aku janji .. gempak bah .. kitorunk d bagi jubah konvo sorang satu .. tapi topi ngn hood'y tade ar .. rase cam da nk graduate plak padahal baru masuk .. huhu,, majlis formal giler siap ketua menteri sabah datang sekali .. sume pakai jubah .. =) wokey ! smpai cni dulu .. mls nk taip byk2 ..

oryte! Annyeonghigyeseyo !

4 comments:

missy-eva said...

gyma!!!!!!!! kim slm kiya.. take care di sana yee..jgn lupa kat aiman nabihah ni hee

~;:gyiem wave:;~ said...

@missy-eva thanks aiman ..aku takkan lupekan ko punye ... syg ko lebey la ..=)

aiman fanboy k-pop said...

BEST KAT LUARLAH BEST..KALO DALAM KAMPUS,SERABUT NGAN PAK GUARD PLAK..^^TOL X?

~;:gyiem wave:;~ said...

@aiman fanboy k-pop btol jugak tu .. tp rse'y kolej kediaman kt luar kmpus pn ad pk guard kot .. klu sewa uma bru bebas ..